כדי להבין מקרוב מה הוא CTR ולמה אנחנו צריכים אותו, מומלץ לקרוא תחילה את המאמר על חשיפות וקליקים, שיהווה את הבסיס להגדרה. זה הוא מושג הראשון שילווה אותכם למשך כל תקופת הפרסום שלכם בדיגיטל ולא משנה באיזה פלטפורמה תפרסמו. בעזרת CTR תוכלו לדעת לקבל החלטות יותר נכונות ותדעו במה להתמקד, חשוב מכך, תתחילו להבין באמת מה קורה עם הפרסום שלכם.
בנוסף, במאמר נראה איך ה – CTR משפיע על העלות לקליק ע"י דוגמא מספרית על מנת להקל על ההבנה ולפשט את העניין.
CTR
הוא אחוז ההקלקה על המודעות שלכם.
כלומר: אחוז האנשים שהקליקו על המודעה מתוך כמות האנשים שנחשפו אליה.
מה הקשר בין CTR לעלות לקליק
כאשר למודעה יש CTR נמוך, לרוב תשלמו יותר על קליק מאשר למודעה עם CTR גבוה. כלומר אם תצליחו לעלות את ה CTR, או ככל שה CTR יהיה גבוה יותר, עלות לקליק תהיה זולה יותר.
בשביל זה, בואו נבין גם את המערכות כמו פייסבוק ואינסגרם וכו'… צורת החיוב בהם היא לפי החשיפות.
קידמתם מודעה בתקציב של 100 ש"ח. ועכשיו אתם רואים את הנתונים הבאים:
חשיפות : 1000
קליקים: 10
אז מה ה – CTR?
10 אנשים הקליקו מתוך 1000 שהמודעה נחשפה עבורם, אם נחלק נקבל שאחוז המעבר עומד על 1%.
השאלה שנרצה לשאול את עצמינו: כמה עלה לי להכניס בנאדם לאתר.
בדוגמא שראיתם, אם הוצאנו 100 ש"ח ונכנסו 10 אנשים, שילמנו 10 ש"ח על כל קליק.
חשבו שבאותו תקציב של 100 ש'ח
על אותו מספר חשיפות 1000
היו עכשיו 50 קליקים
לכן ה CTR הוא 5%
והעלות לקליק היא 2 ש"ח.
כלומר אנחנו יכולים לומר ככל שתעלו את אחוז המעבר תשלמו פחות על כל קליק. לכן תרצו לשאוף ל CTR גבוה. ה CTR והעלות לקליק הולכים כמעט תמיד יחד, ככל שה CTR עולה, יורדת העלות לקליק.
ישנם מערכות שצורת החיוב שלהם היא לפי קליקים, אך פייסבוק, אינסגרם ידועים לרוב בצורת חיוב לפי כמות החשיפות מסויימת ולא לפי מספר הקליקים, (אך גם זאת ניתן לשנות) לכן תרצו שבתקציב שתגדירו מראש יכנסו כמה שיותר אנשים. זכרו את עניין הרלוונטיות לגבי המוצר שלכם במודעה.
3 טיפים לשיפור ה - CTR:
- רלוונטיות – שימרו על תוכן רלוונטי למוצר שלכם.
- הנעות לפעולה – תניעו את הגולשים להיכנס למודעה ע"י מסר ברור
- קריאטיב – הקפידו על תמונות/וידאו שיתפסו את עינהם של גולשים.
לכל תחום יש אזורי CTR משלהם, אין משהו קבוע. חשוב להבין ש CTR גבוה לא אומר שום דבר, חוץ מזה שיש אחוז מעבר גבוה. כלומר אין לראות ב CTR מדד למכירות.
לא פעם תוכלו לשים לב למודעות עם אחוז מעבר גבוה אך בפועל ללא ביצועים (ללא מכירות או לידים), לרוב המודעות האלו יוציאו את מירב הכסף. אין בעיה לסגור אותם אם יש מודעה אחרת שמביאה תוצאות למרות אחוז מעבר נמוך יותר.
אז עד כאן...
המאמר בא לחשוף אתכם למושג ראשוני בשיווק דיגיטלי, לא פעם משמשים במושג הזה בחברות פרסום והוא משמש למדד. יש המון נסיונות עם CTR. זכרו, שבמילים פשוטות אם יש לכם CTR גבוה, אתם תופסים את העין של האנשים ויש קליקים על המודעה.
אז בוא נסכם בנקודות:
• CTR = אחוז המעבר { סה"כ הקליקים מתוך החשיפות שוות לאחוז המעבר – CTR }
• ככל שתצליחו לעלות את אחוז המעבר עלות לקליק תרד
• כדי לשפר CTR – תהיו רלוונטים, מעניינים ומושכים
• CTR בפני עצמו לא מבטיח מכירות
• אם קידמתם בעבר מוצרים:
גשו למודעות שונות ונסו ללמצוא את ההבדלים בהם אחוז המעבר היה גבוה לבין אלו שאחוז המעבר בהם היה נמוך. ראו מה בינהם עבד יותר טוב.
הרבה נשאלת השאלה: מה הוא CTR טוב או לא טוב, אז כמו שראינו במאמר אין לכך תשובה חד משמעית, מה שחשוב הוא מה שעובד ומביא תוצאות.
אם אתם מרגישים שהמאמר הזה עזר לכם להבין קצת יותר, תשארו מעודכנים, אנחנו עובדים על מאמרים שיעזרו לכם לשווק את עצמכם ולהבין מה אתם עושים. אם לא קראתם עדיין את החלק הראשון על חשיפות וקליקים אתם מוזמנים ללחוץ כאן.