בסיס לשיווק דיגיטלי – חלק 1 – חשיפות וקליקים

הגיע הזמן לחשוף את העסק! מי מאיתנו לא רוצה לחשוף את העסק שלו לעולם ולהראות את מה שיש לו להציע. המושגים חשיפה וקליקים אולי ברורים מאליו, אך בעולם הדיגיטל יש לדעת איך להתייחס ולהבין אותם, ומה זה באמת אומר חשיפה מבחינת המערכת ומה הם הקליקים.
בתחילת הדרך לרוב, הידע לגבי חשיפות וקליקים מסתכם בהרבה או קצת, הרבה חשיפות זה טוב וקצת זה פחות טוב. אך יש כאן חלק מין האמת.
במאמר שלפניכם, תכירו את המושגים הראשונים בעולם הקידום. תבואו למאמר ממקום נקי, ראו זאת כצעדים ראשונים להבנה במושגי הפרסום. אז בואו נכיר מה זה – חשיפות.

חשיפות - Impressions

אם קידמתם פוסט או כאשר תעשו זאת בעתיד, אחד המספרים המרשימים והגדולים שתופסים לכולנו את העין אלו לרוב החשיפות – Impressinons.
כנראה כדי להבין הכי טוב, מה הן חשיפות, כנראה הכי טוב להבין קודם מה הן לא, או מה הטעות הנפוצה שחושבים עליהן.
לא פעם בעלי עסקים קטנים שעושים את דרכם בעולם קידום הדיגיטלי מתחייחסים למספר החשיפות כאל מספר האנשים שנחשפו לעסק שלהם. אך זו היא טעות נפוצה ולרוב מכאן מתחילה הבעיה. האם גם אתם?
ההגיון אומר שאתם צודקים, כלומר חשיפה הכוונה מישהו נחשף למודעה, אך בשביל להבין מה זה באמת אומר, יש צורך בלהבין מה זה חשיפה מבחינת המערכת. כלומר מבחינת פייסבוק, גוגל, אינסטגרם וכו'..


מספר החשיפות שאותו אתם רואים, משקף תמונה חלקית ואף קצת מעוותת, אותו מיליון החשיפות לא בהכרח אומר שמיליון איש צפו במודעה. זכרו, החשיפה אינה שווה בהכרח לצפיה במודעה.
מבחינת המערכת – חשיפה היא כל פעם שהמודעה שלכם הופיעה גם אם הגולש לא באמת ראה אותה.

אז איך זה קורה?

כאשר המודעה שלכם מופיעה באותו עמוד שהגולש נמצא בו, או המודעה שלכם מופיע בחלקה, מבחינת המערכת זו היא חשיפה, גם אם הגולש לא התעניין, או לא שם לב למודעה שלכם, מספיק שהמודעה הופיעה מבחינת המערכת זאת חשיפה.
עכשיו חשבו על צורת הגלישה שלנו נניח באינסגרם, אנחנו פשוט גוללים למטה ולמטה ולמטה, ולא באמת שמים לב לכל מה שקורה. אז זכרו, יש לקחת את החשיפות כמשהו מוגבל. המספר כמספר לא אומר לנו מה שהוא וודאי.

חשיפות בפייסבוק

כמו שניתן לראות: המודעה בתחתית קיבלה "חשיפה" למרות שעדיין לא ראיתי על מה היא. כנ"ל בצד ימין, זאת חשיפה גם אם הגולש מרוכז במרכז העמוד.

חשיפות בעולם האמיתי.

כדי לנסות להבין יותר טוב ויותר לעומק מהן החשיפות בעולם הדיגיטלי, ואיך הן נתפסות מבחינת המערכות, נבין זאת בעזרת דוגמא מהעולם שלנו ובעזרת שיווק המסורתי. שמתם לב פעם לשלטי חוצות הענקיים האלה כאשר נוסעים בכביש מהיר?
חשבו שביום מסויים עברו 100,000 מכוניות ליד שלט חוצות של שעוני יוקרה.
מבחינת המערכת שלנו הינו רואים מאה אלף חשיפות למודעה. אך מה מכאן? האם עצרתם פעם לשאול מה נותן לי המספר הזה, האם הוא טוב, האם זה הרבה או קצת?
מכאן אפשר להבין שמספר החשיפות הוא כל אותם המכוניות שנסעו בכביש ונחשפו למודעה, אך לא בהכרח ראו אותה או זכרו אותה, הם סה"כ היו בכביש. ולכן המספר של החשיפות בפני עצמו לא מהווה לנו פקטור לקבלת החלטות. לפחות לא בהתחלה.

אז נסכם שחשיפות...

לסיכום נגיד שלחשיפות כפרט אין באמת משמעות שניתן ללמוד ממנה בפני עצמה. לפחות לא בהתחלה, חשוב להבין שמספר החשיפות הוא לא באמת מספר האנשים שראו את המודעה, ולא ניתן למדוד את איכותם. לפעמים גם הרבה חשיפות לא אומרות משהו החלטי. אם לא קרה כלום חוץ מהחשיפות, כלומר לא היו מכירות, הוספות לעגלה, או אפילו כניסה לחנות, זה לא משנה גם אם הכמות החשיפות שהיתה לכם היא מיליון.
כמו כן, אין ספק, לדעת שקיבלתם הרבה חשיפות לוידאו שיצרתם למותג שלכם, זה ממלא ואף יכול להראות על התעניינות, במאמרים הבאים תוכלו לראות איך החשיפות עוזרות לנו להגיע למסקנות אחרות ואף לדעת לפנות לאותו קהל שנחשף למודעה שלכם.
אני מקווה שהמאמר עזר להבין מה זה חשיפה מבחינת המערכת ולא איך שחשבתם עד עכשיו.


לכן לפני שתרצו להסתפק ברק "לחשוף" את עצמכם, חשבו האם זאת המטרה האמיתית? או לחילופין חשבו על מדידה יותר נכונה, ולמי אתם הולכים לחשוף ומה. גם אם החלטתם "לחשוף" את עצמכם בכל מקום נסו להניע את הגולש לעשות משהו, כמו להגיב, או להכנס לחנות זה יתן לכם יותר אינדיקציה מרק מספר של חשיפות וגם תוכלו לפנות אליו בהמשך.


היופי בפרסום בדיגיטל שנוכל לראות הכל רשום, יש מספרים שלא ניתן להתווכח איתם. וזה כנראה ההבדל הגדול מהשיווק המסורתי.
חשוב להבין שעדיין החשיפות עוזרות לנו להבין דברים אחרים ובאמת להגיע לחשיפת המותג. מטרת מאמרים אלו, לתת ידע בסיסי שיעזור לכם לבסוף להסתכל על סיכום הקמפיין שהרצתם ולדעת להבין את הדברים החשובים באמת, ולהבין מה באמת עשיתם ואיך להשתמש בכל המושגים והכלים כדי להשתפר. תמיד תשאלו את עצמכם מה קרה הלאה, מעבר לחשיפות, מה קרה מתוך החשיפות שקיבלתם.
אז מכאן בוא נראה מה זה קליקים.


לאחר שהבנו מה הן חשיפות, נבין מה זה קליקים, בדרך כלל זה הוא מספר השני שניתקלים בוא כאשר עושים קידום ממומן.
פשוט איך שזה נשמע, קליקים, כלומר כמה אנשים הקליקו על המודעה שלכם.
זוכרים שאמרנו שחשיפות זה מדד לא כל כך איכותי כדי למדוד את המודעה שלנו, כי לא נדע בהכרח אם הגולש נחשף למודעה או לא, קליק לעומת זאת מתחיל להיות המדד הראשון והמדיד כדי להתחיל להבין את הביצועים של הפרסום. כלומר קליק מציין מישהו שלחץ על המודעה שלכם. גרמתם לגולש לבצע פעולה. כלומר מי שלחץ על המודעה הגיעה לעמוד שלכם.

נזכור שקליקים:

1. מי שהקליק, לא בהכרח המשיך לגלוש באתר. יכול להיות שגולש הגיעה בטעות לעמוד, ולאחר שניה יצא, מבחינת המערכת הוא "הקליק" על המודעה.

2. לרוב המערכת מחפשת אנשים שמקליקים על מודעות. כלומר כאשר עושים קמפיין קליקים, אתם אומרים למערכת לחפש אנשים שמקליקים על מודעות. זה לא אומר שום דבר על איכותם.

 
יחד עם זאת, קמפיין קליקים זו היא שיטה זולה להביא תנועה ראשונית לאתר, הרבה לפני שתעשו קמפיינים לצורך מכירה, תצטרכו להביא קהל לחנות, לצבוע אותו, ולדעת לחזור אליו. כך שקליקים זו היא דרך הבסיסית להתחיל להביא קהל לחנות. זכרו להגדיר את הקהל היעד שלכם מראש, קודם כל עבורכם ואחרכך במערכת.

המאמר הזה והמאמרים הבאים חושף אותכם לבסיס של עולם השיווק. כל שתדעו לקרוא יותר את מה שאתם רואים כאשר אתם עושים קידום, תדעו לדעת לחשוב אחרת ולקחת החלטות בצורה שונה ממה שנהגתם לעשות זאת עד היום.
אחרי שמבינים לעומק מה זה החשיפות והקליקים, ואיך הם מבחינת המערכת, הסתכלו במודעות שפרסמתם, תראו כמה חשיפות היו למודעות, כמה הקליקו על המודעה. נסו לחשוב למה לדעתם המספרים שונים בין מודעה למודעה.
המאמר על CTR יכיר לכם את המושג שילווה אותכם כל הזמן לעורך הפרסום. הוא יעזור לכם לקחת החלטות יותר נכונות לגבי הפרסום של המודעות. רוצים להכיר את CTR או אחוז המעבר מקרוב, אתם חייבים לקרוא את "בסיס לשיווק דיגיטלי – חלק 2 -CTR או אחוז המעבר?"

הירשמו לניזלייטר שלנו

הפינה הירוקה: